Bloquage glowforge pro

hello, for a few days I have been having trouble with my glowforge pro.
when I create great length , the waiting time is extremely long between 15 and 30 minutes of waiting before each cut. At times it happens to get lost in the meantime. since 2 hours today it has been stuck in the middle of the bed and does not return to its point of origin. obligation to cancel cutting. is this normal? thanks in advance friend glowforge.

The problem is your network connection to the GF servers.

1 Like

bonjour merci de votre réponse . je lui ai dédier un amplificateur wifi que pour lui que j’ai rapprocher a coter de la machine et rien ne fais non plus …

1 Like

Toutes mes excuses pour mon terrible français !

Parfois, le routeur peut être trop près de la machine. Pouvez-vous essayer d’utiliser un point d’accès sur votre téléphone et voir si le problème s’arrête?

1 Like

Le Glowforge ne fonctionne également qu’en 2,4 GHz.

2 Likes

Merci . j’essayerai demain et vous réponderait ici . merci beaucoup pour votre réponse

1 Like

j’ai été vérifier et il donne bien du 2.4GHz . avant ca marchait bien mais depuis plus d’une semaine ca ne fonctionne plus …

Désolé, je ne pourrais pas être plus utile. J’espère que tu trouveras une solution rapidement.

Hi @jf.co19 I saw that you had opened this Community thread, and just sent you a response through email to address this issue encountered as you try to print. I was able to see that your Glowforge is connecting to your network, but having trouble maintaining a stable connection as you try to print. I included some troubleshooting steps and suggestions in my email. Please feel free to respond to my email, and I’ll keep this Community thread open until I can confirm that you have received my email. Thank you!

Merci beaucoup .

j’ai bien recu votre mail Brandon . Merci .

Je pense avoir résolue le probleme . J’ai déplacer mon répéteur wifi dans la pièce d’a coter . et je pense que celui ci a un meilleur acces a distance de mon routeur qui lui laisse une connection continue . Je pense je suis a la la 3e découpe et tout fonctionne normalement … toujours un peu d’attente entre les alignements mais moindre que ces jours ci . Merci a tous . et espere que mon probleme et ma résolution pourra aider d’autre personne … Merci a tous . :wink:

2 Likes

Hi @jf.co19 Thank you for following up with me through email earlier, and letting us know you were able to resolve this. I’ll close this thread, but feel free to create a new thread, or email, if you run into any other trouble. We’ll be here and always happy to help. Thank you!

1 Like